24. Międzynarodowa Wystawa ZIELEŃ TO ŻYCIE rozpoczęła się dokładnie 1 września br. Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego wystartowały największe targi roślin w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.
W halach EXPO XXI Warszawa zostały zaprezentowane rośliny ogrodowe – ozdobne i owocowe, a także po raz pierwszy - kwiaty cięte i doniczkowe. Rośliny do dekoracji wnętrz pojawiły się dzięki dołączeniu do wystawy nowego sektora pod nazwą Flower Expo Polska, we współpracy z holenderskim partnerem ― BureauSierteelt.nl.
Jak można przeczytać na stronie organizatora Flower Expo Polska: „Wystawa powinna zainteresować profesjonalistów zajmujących się wszystkimi etapami produkcji i sprzedaży kwiatów i roślin. Jest ona przeznaczona nie tylko dla producentów i eksporterów roślin, ale również kwiaciarzy, detalistów, centrów ogrodniczych, sklepów budowlanych, hurtowników, importerów i dostawców „produktów dodatkowych”, takich jak wazony czy ceramika. Wizyta tu to spotkania z kluczowymi dostawcami z wielu krajów. Oprócz platformy handlowej i możliwości nawiązywania kontaktów, wystawa oferuje również ciekawe wydarzenia towarzyszące współorganizowane z ZIELEŃ TO ŻYCIE: seminaria poświęcone różnym zagadnieniom i pokazy kwiatowe słynnych projektantów”. Wśród wystawców nie zabrakło firm m.in. z Holandii, Włoch, Ukrainy, Niemiec, Polski, Ekwadoru, Kenii, Kolumbii, Południowej Afryki, Ugandy, Chin i Tajlandii.
Pierwszego dnia trwania targów odbył się pokaz florystyczny w wykonaniu Tomasza Maxa Kuczyńskiego oraz seminarium Theo Tiegelaara – Logistyka i Dystrybucja w handlu ogrodniczym. W czwartek odbyły się też pokazy prowadzone przez studentów szkół florystycznych. Z kolei na piątek zaplanowano pokaz florystyczny Jagody Głowińskiej & Kingi Czekajewskiej, zorganizowany przez Stowarzyszenie Florystów Polskich (SFP). Oprócz tego goście mogli wziąć udział w seminarium pt. IntoGreen, poprowadzone przez Roberta Roodenburga ze Stowarzyszenia Holenderskich Hurtowników Sektora Kwiatowego (VGB), jakie odbyło się podczas konferencji GREEN CITY. Kolejnym punktem programu było seminarium na temat Segmentacji Konsumentów poprowadzone przez Marca Eijsackera, z ramienia Biura Kwiatowego Holandia oraz pokaz florystyczny mistrzyni florystyki, Izy Tkaczyk zorganizowany przez SFP. Tego samego dnia odbyły się jeszcze - seminarium na temat Handlu kwiatami – Keesa van Rijna z firmy Bart Kwiat oraz seminarium – Media społecznościowe w sektorze kwiatowym – Marca Eijsackera z Biura Kwiatowego Holandia. Nie zabrakło także pokazów prowadzonych przez studentów szkół florystycznych. Z kolei w sobotę odbył się pokaz florystyczny Laury Belabrovik z Białorusi oraz pokaz florystyczny połączony z wykładem na temat Trendów jesień/zima 2016 poprowadzony przez Aafje Nijmana z Bloomtube i Johana Martensa.